پایگاه اطلاع رسانی هواداران دکتر رضا پاشایی

این پایگاه توسط جمعی از هواداران مستقلا اداره می شود

پایگاه اطلاع رسانی هواداران دکتر رضا پاشایی

این پایگاه توسط جمعی از هواداران مستقلا اداره می شود

پایگاه اطلاع رسانی هواداران دکتر رضا پاشایی

رضا پاشایی در سال 1354 در تبریز به دنیا آمد.ایشان دارای مدرک دکتری مدیریت هستند. از مسئولیت های فعلی ایشان می توان موارد زیر را اشاره نمود:

مدیر عامل شرکت طاها صنعت تبریز
رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور
نائب رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات خودرو استان آذربایجان شرقی
سرپرست هیئت کاراته استان آذربایجان شرقی

رییس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور از تدوین کلیات طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی از سوی این انجمن خبر داد.

 رضا پاشائی، رییس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان این‌که کلیات طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی کشور تدوین شده است، اظهار داشت: انجمن این طرح را با بهره‌مندی از یک تیم کارشناسی برجسته و صاحب‌نظر تهیه و تدوین کرده است.

وی با بیان این‌که تأکید کلیات طرح انجمن بر حمایت از مصرف‌کننده و قطعه‌سازان و همچنین ارتقای کیفی محصولات خودروسازان داخلی استوار است، خاطرنشان کرد: اگر خودروسازان بتوانند از تکنولوژی و دانش روز دنیا بهره‌مند شوند، به یقین کیفیت تولید ارتقاء یافته و قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت.

 

پاشائی با تأکید بر این‌که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده باید دارای بسته‌های حمایتی باشند، گفت: در این طرح نسبت به ساماندهی واردات خودرو، تقویت مکانیسم لیزینگ، پرداخت تسهیلات کم‌بهره به قطعه‌سازان با ضمانت خودروسازان، مهلت‌ به قطعه‌سازان در پرداخت مالیات و تشکیل صندوق حمایت از مصرف‌کننده و تولید تأکید شده است.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از رکود حاکم بر بازار و و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان است، افزود: متأسفانه برخی عوامل در حوزه صنعت موجب شده تا جایگاه آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از قطب‌های قطعه‌سازی کشور تضعیف شود.

وی با بیان این‌که تحریم‌های ناعادلانه و رکود از یک‌سو و برخی بی‌برنامگی‌های داخلی چون اخذ مالیات‌های سنگین از بخش صنعت از سوی موجب تشدید وضعیت موجود شده است، گفت: طرح‌هایی چون وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو برای کوتاه‌مدت می تواند مسکن مقطعی برای این بخش باشد، اما خودروسازان باید برنامه‌ریزی بلندمدت در جهت ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو داشته باشند.

پاشائی ادامه داد: انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی خودرو کشور متشکل از انجمن‌های تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی استان‌هاست و تحت نظارت مستقیم وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند که برنامه‌های و اقدامات این انجمن تخصصی با هدف کمک به احیاء صنعت خودرو کشور و با رویکرد ایجاد همکاری، هم‌افزایی و یکسان‌سازی سیاست‌ها و اهداف فی‌مابین انجمن‌های تخصصی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

رییس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور با تأکید بر لزوم تدوین و پیاده‌سازی طرح تحول صنعت خودروی کشور با محورهای اصلاح ساختار خودروسازان به‌منظور رقابت‌پذیر کردن آن خاطرنشان کرد: واریز درصدی از وجوه واردات خودرو و مازاد درآمد سالیانه دولت از محل چنین وارداتی به این صندوق، تخصیص بودجه سالانه به آن، کاهش درصد سود وام های بانکی از مهم‌ترین بندهای کلیات طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی کشور است.

وی اصلاح قیمت گذاری خودرو بر اساس قانون ماده 100 و خارج از دستورات دولتی، آزادسازی قیمت خودرو بر اساس کار کارشناسی شده، پرداخت یارانه صنعت بویژه بخش خودرسازی، تامین مواد اولیه ارزان، جلوگیری از قاچاق قطعات و خودرو های بی کیفت و نظارت بر آنها، اصلاح جایگاه صنعت خودرو در رسانه ها، افکار مردمی و مسؤولان و تدوین قانون برخورد با تضعیف کنندگان صنعت خودروی کشور را از دیگر موارد و اهداف جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هزاران نفر در صنعت قطعه‌سازی استان مشغول فعالیت هستند که رکود حاکم بر بازار موجب شده بسیاری از واحدهای تولیدی به صورت نیمه‌تعطیل و یا با 30 درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند، گفت: اغلب تولیدکنندگان متوسط و کوچک آذربایجان شرقی درگیر مسائل مالی شده‌اند، متاسفانه در طی چند سال اخیر بروز تحریم‌ها، چند برابر شدن نرخ ارز، افزایش شدید قیمت مواد اولیه، تنگنای مالی و کاهش تیراژ تولیدات داخلی ضربه‌های سنگین به این صنعت وارد کرده است.

۹۴/۰۸/۲۵
هواداران رضا پاشایی