باید مراقب بود، تا منابع صنعت به سمت برج سازی و دلالی نرود/ سر صنعت خودروسازی را بریده اند/ تامین بخشی از نیاز خودروسازان توسط چند شرکت مافیایی/ نهادهای نظارتی ورود کنند
رئیس انجمن قطعه سازان خودرو در گفتگو با ناطقان، ضمن اشاره به تحرکی که در صنعت خودرو با توجه به اعطاء وام 25میلیونی اتفاق افتاد گفت: ما مسئول اجرایی نیستیم اما می توان گفت مشکل خودرو به زمان فعلی محدود نمی شود و از زمانی که ایرنخودور و سایپا شکل گرفت و به سودهای هنگفت دست پیدا کرد، برنامه روشنی برای ارتقاء و طرح توسعه صنعت خودرو پیش بینی نکردند و سرمایه هایشان را در بخش هایی مثل زمین و خرید ساختمان تجمیع کردند.
پاشایی ادامه داد: خودروسازان از ابتدا بدنبال جیب خودشان بودند و به مرور حجیم و بزرگ شدند و مردم قربانی اصلی سیاست گذاریهای غلط آنها محسوب می شوند.
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به الگوی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری پرچم دار طرح آن در کشور بودند گفت: این 110هزار تسهیلاتی که بانک مرکزی در اختیار خودروسازان قرار داد بعنوان یک مسکن مقطعی اثرگذار است، اما برای خروج این صنعت از وضعیت بحرانی باید با استفاده از روش های استفاده شده در کشورهای موفق، بدنبال ارتقاء و بازسازی صنعت خودرو باشیم، زیرا اگر با این شیوه جلو برویم تا چند سال آینده خودروهای چینی جای تولید داخل را خواهند گرفت.
پاشایی با انتقاد از اعطاء تسهیلات غیرهدفمند به صنایع در گذشته گفت: وقتی ما پولی را برای ارتقاء صنعت در کشور کنار می گذاریم باید مراقب بود، تا منابع صنعت به سمت برج سازی و دلالی نرود و در این دولت باید تلاش شود تا تسهیلات به صنایع در نهایت دقت و نظارت پرداخت شود و اگر کسی پولی را به نام صنایع گرفت و آن را در جای دیگری خرج کرد به شدیدترین شکل ممکن با وی برخورد صورت گیرد.
رئیس انجمن قطعه سازان خوردو ادامه داد: چند شرکت مافیایی بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین می کنند و نهادهای نظارتی باید با ورود به این موضوع، شفاف سازی کنند و به صراحت می گویم ما دیگر توان داریم، زیرا سر صنعت خودروسازی را بریده اند و اقدامی همچون وام 25میلیونی بعنوان برنامه کوتاه مدت موثر است و دولت باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار صنعت خودرو قرار دهد.